Freedom Consulting lager og gjennomfører skreddersydde utviklingsprogram basert på velprøvde og godt etablerte modeller og verktøy.
FREEDOM ROI audit™ – Avdekker raskt forbedringsmuligheter
Systematisk gjennomgang av virksomhetens forretningsstrategi, markedsstrategi/posisjonering, samarbeidspartener, prestasjonskultur og lagoppstillingen – med forslag til forbedringer. Strategirevisjon og evaluering av implementeringsprosessen. Gapanalyse mot ”beste praksis”, i tett dialog med virkomheten
FREEDOM Strategy™ – Strategier som fungerer
- Prosess for å utvikle og forankre tydelige ambisjoner (mål og visjoner), sette fremgangsmål (KPI er) identifisere strategiske muligheter, gjøre strategiske valg og konkretisere strategiske handlingsplaner .
- I dette ligger også spissing av forretningsideer/forretningskonsepter, vurderinger knyttet til allianser og oppkjøp og organisering for vekst. Med et blikk inn i fremtiden gjennom scenario- bygging og en kontinuerlig strategisk avsjekk mot endringer i omgivelsene.
- Den strategiske tenkingen bygger på prinsippene Beyond Budgeting – den måling av fremgang og fleksibilitet er sentralt.
FREEDOM Brands™ – Merkevarer for mennesker
- Prosess og nøkler – som med utgangspunkt i selskapets overordnede mål og strategier samt markedssituasjonen – utvikler merkevarestrategier og strategiske tiltak for å utvikle sterke merkevarer
- Utgangspunktet er en analyse (forståelse) av målgruppene, deres behov/preferanser, merkets status (posisjon) i dag og konkurrentenes posisjoner. Resultatet er: Presisering av målgrupper og tydeliggjort ønsket posisjon. Merkets egenskaper, fordeler, verdier, personlighet og merkets kjerne. Merkevarearkitekturen og strategiske tiltak og føringer for alle kontaktflater.
FREEDOM Sales™ – Fra kunnskap om salg til salgsresultater
- Verktøy og trening i å forbedre salgsprestasjoner (utvikle prestasjonskulturer). Fokus på ferdighet knyttet til strukturell salgskompetanse (salgsmetodikk) og relasjonskompetanse.
- Verktøy for mental trening (selvledelse) for å bygge en vinnertilstand. Utvikle skreddersydde salgsmodeller og oppfølgingsprogrammer – med måling av selgernes prestasjoner. Bruk av verktøy fra Thomas Person Profil Analyse, GROW coaching og Kommunikologi og GAP Vision prestasjonsmåling-
FREEDOM Coach™ – Coaching for bedre prestasjoner
- Prosess for å hjelpe mennesker til å formulere sine mål og nå dem
- Fokus på intensjoner/hvordan vi ønsker å ha det – målbildet, identifisere utviklingsområder og trene for å oppnå rett tilstand.
- Oppnå, endre på og/eller ta bort (fjerne).
- Rammene for utvikling er trygge, forankret i egne styrker og ressurser.
- Benytter nøkler fra Kommunikologi og det anerkjente coaching-verktøyet GROW, i tillegg til Thomas Person Profil Analyse (DISC).
- Brukes i ledergrupper, salgsteam, kundesenter – både individuelt og kollektivt. Fokus på rammer som tilrettelegger for prestasjonskultur og prestasjonstilstand
- Med utgangspunkt i hva gruppen/personen ønsker å
- Oppnå, endre på og/eller ta bort (fjerne)
FREEDOM Equity™ – Utvikler selskapers verdi
- Vurdering av virksomheters verdi ved markedets attraktivitet og virksomhetens konkurransestyrke.
- Innspill til strategiske grep for verdiøkning av virksomheten i en 3-5 års periode
- Gjennomføre Due dill prosesser med kartlegging av relasjoner og styrke i salg/markedsstrategi og ledelse.
- Management Due Dill og Kommersiell DD. Inkludert kompetanse og kultur vurdering (Kompetanse Due Dill).
- Bistå som midlertidige ledere og/ eller bistå i styrearbeide eller styringsgrupper – i utviklingsfasen.
FREEDOM Insight™ Measurement – Måling for utvikling
- Det som blir målt blir gjort. Mål derfor de rette tingene.
- Tilrettelegge for- og etablere feedbackprogrammer.
- Trene ledere og medarbeidere i å gi og ta imot sortert feedback
- Planlegge og gjennomføre gruppesamtaler og dybdeintervjuer med kunder og …
- Få direkte feedback på adferd fra kunder og samarbeidspartnere via GAP Vision. Med knytning mot beste praksis.
- Humankapitalindexen
FREEDOM Creative™ – Nye rammer – nye ideer
- Arrangerer kreative møteplasser for idegenerering og kreativ problemløsning.
- Strukturerte prosesser for vurdering og valg av ideer, konsepter og løsninger.
”En ide kan neppe kalles ny hvis den ikke provoserer"- Oscar Wilde